printen met mint 17

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
bitterpeppermint

printen met mint 17

Post by bitterpeppermint »

firefox can't establish a connection to the server at localhost:631.
Krijg ik direct te lezen wanneer ik een printer wil instaleren met Linux Mint. Met Suse werkt deze procedure tot een bruikbare printer.
Hoe krijg ik de printer geinstalleerd met Mint17
Met het Mint hulpscherm/instalatie programma kan ik wel printers toevoegen maar die zijn printen niet.


En hoe krijg ik een user toegevoegd die na de add new user procedure ook zichtbaar word, die dus bij het inschakelen vd computer verschijnt.
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
User avatar
xenopeek
Level 25
Level 25
Posts: 29505
Joined: Wed Jul 06, 2011 3:58 am

Re: printen met mint 17

Post by xenopeek »

Ik heb je bericht naar het nederlandstalige forum verplaatst. Berichten in het nederlands alleen hier a.u.b.; de overige delen van het forum zijn alleen voor engelstalige berichten.

Ik heb zelf geen printer dus kan niet echt helpen; wel weet ik dat http://localhost:631 je naar de CUPS administratie pagina zou moeten brengen. CUPS is standaard geinstalleerd om Linux Mint dus dit zou de juiste route moeten zijn (ook wat ik van andere berichten met printerproblemen heb gezien).
Image
mach50

Re: printen met mint 17

Post by mach50 »

bitterpeppermint wrote:firefox can't establish a connection to the server at localhost:631.

Code: Select all

sinds wanneer moet een printer in een netwerl localhost met open poort ingesteld worden dit is iets nieuws lol , een printer vanaf of op afstand besturen moet ten eerste op een open server worden bediend en dit kan perfect maar is nergens voor nodig
Krijg ik direct te lezen wanneer ik een printer wil instaleren met Linux Mint. Met Suse werkt deze procedure tot een bruikbare printer.
Hoe krijg ik de printer geinstalleerd met Mint17
Met het Mint hulpscherm/instalatie programma kan ik wel printers toevoegen maar die zijn printen niet.


En hoe krijg ik een user toegevoegd die na de add new user procedure ook zichtbaar word, die dus bij het inschakelen vd computer verschijnt.
Ik gebruik in mijn netwerk , wat enkel bestaat uit linux mint , een printer canon .. met scanner

deze printer werk in het netwerk en ik kan de printer gebruiken van elke computer maar ook vanuit een virtualbox systeem.

in software beheer zet je in de zoekbar gewoon weg printer . dan zal je een hele hoop printer zien.

als je nu de reeks af gaat kom je het volgende tegen.

PRINTER-DRIVER-ALL instaleer deze maar.

als je dit hebt gedaan is het een fluitje van een cent.

maak dat je printer is aangesloten en aan de stroom ligt . dan doe je het volgende .

Je gaat in het menu van mint /beheer / printers en klik op printers.

nu zie je printers localhost , met 4 menus , server,printer,view en help

klik op toevoegen en het systeem zal je printer vinden , in de eigenschappen kan je bv nadat de printer is toegevoegd ook een testpagina printen.

als het werkt , voeg nadien in de zoekbar voor software / scanner in , en installeer de eerste die je tegen komt.

deze twee instellingen voor mijn netwerk printer werken perfect voor canon mp150 series zonder probleem.

Indien je geen canon hebt raad ik je wel aan deze instelling even uit te testen want denk wel dat dit de juiste instelling is voor veel printers onder linux mint.

het packet printers heeft een groot aantal drivers aan boord. meer hoef je niet op de computer te zetten.
bitterpeppermint

Re: printen met mint 17

Post by bitterpeppermint »

xenopeek wrote:Ik heb je bericht naar het nederlandstalige forum verplaatst. Berichten in het nederlands alleen hier a.u.b.; de overige delen van het forum zijn alleen voor engelstalige berichten.

Ik heb zelf geen printer dus kan niet echt helpen; wel weet ik dat http://localhost:631 je naar de CUPS administratie pagina zou moeten brengen. CUPS is standaard geinstalleerd om Linux Mint dus dit zou de juiste route moeten zijn (ook wat ik van andere berichten met printerproblemen heb gezien).
dat is nu juist het probleem. met suse gaat het op die manier prima. wanneer ik hetzelfde intyp bij mint krijg ik als reply; Unable to connect. dus daar begint het al.
mach50 wrote:
bitterpeppermint wrote:firefox can't establish a connection to the server at localhost:631.

Code: Select all

sinds wanneer moet een printer in een netwerl localhost met open poort ingesteld worden dit is iets nieuws lol , een printer vanaf of op afstand besturen moet ten eerste op een open server worden bediend en dit kan perfect maar is nergens voor nodig
Krijg ik direct te lezen wanneer ik een printer wil instaleren met Linux Mint. Met Suse werkt deze procedure tot een bruikbare printer.
Hoe krijg ik de printer geinstalleerd met Mint17
Met het Mint hulpscherm/instalatie programma kan ik wel printers toevoegen maar die zijn printen niet.


En hoe krijg ik een user toegevoegd die na de add new user procedure ook zichtbaar word, die dus bij het inschakelen vd computer verschijnt.
Ik gebruik in mijn netwerk , wat enkel bestaat uit linux mint , een printer canon .. met scanner

deze printer werk in het netwerk en ik kan de printer gebruiken van elke computer maar ook vanuit een virtualbox systeem.

in software beheer zet je in de zoekbar gewoon weg printer . dan zal je een hele hoop printer zien.

als je nu de reeks af gaat kom je het volgende tegen.

PRINTER-DRIVER-ALL instaleer deze maar.

als je dit hebt gedaan is het een fluitje van een cent.

maak dat je printer is aangesloten en aan de stroom ligt . dan doe je het volgende .

Je gaat in het menu van mint /beheer / printers en klik op printers.

nu zie je printers localhost , met 4 menus , server,printer,view en help

klik op toevoegen en het systeem zal je printer vinden , in de eigenschappen kan je bv nadat de printer is toegevoegd ook een testpagina printen.

als het werkt , voeg nadien in de zoekbar voor software / scanner in , en installeer de eerste die je tegen komt.

deze twee instellingen voor mijn netwerk printer werken perfect voor canon mp150 series zonder probleem.

Indien je geen canon hebt raad ik je wel aan deze instelling even uit te testen want denk wel dat dit de juiste instelling is voor veel printers onder linux mint.

het packet printers heeft een groot aantal drivers aan boord. meer hoef je niet op de computer te zetten.
Ik heb maar een printer in gebruik en localhost:631 zegt Unable to connect.

En het hulpprogramatje onder Toepassingen/Printers/Configure printers leidt ook niet tot een werkende printer.
bitterpeppermint

Re: printen met mint 17

Post by bitterpeppermint »

The problem is, and Mint behave not as Suse, that when you have refilled cartridges, the printer is not recognized as een usable printer. With localhost 631 in suse I can cheat the selection and choose another driver. the printer install program of Mint can´t do that.
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”